eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thom Schuite - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thom Schuite - WaarBenJij.nu

eerste week

Door: thomschuite

Blijf op de hoogte en volg Thom

12 Januari 2012 | Australië, Sydney

Hier zit ik dan na een week weer een verslag te schrijven. Ten eerste wil ik jullie vertellen dat ik het onwijs naar me zin heb en ontzettend leuke dingen doe hier. Leer veel nieuwe mensen kennen en geniet van alles hier.Dat is ook de reden waarom ik al een tijdje niks meer heb laten weten, ik ben namelijk heel de dag bezig.

Maargoed ik zal jullie vertellen wat ik allemaal de laatste dagen heb gedaan. Afgelopen vrijdag ben ik naar school gegaan en daar weer een hoop geleerd. Toen ik om half 5 klaar was met school ben ik naar een bar geweest om wat te drinken en klaar om het weekend ingegaan. Het weer was heel slecht en het had zelfs geregend die dag, dus hadden we afgesproken om maar op stap te gaan in Kingscross, dat is het uitgaanscentrum hier in Sydney. Hadden echt een ontzettend leuke avond gehad en waren dus goed het weekend ingegaan.

Na een goed ontbijt te volgende dag, zou ik naar het strand gaan en daar met vrienden lekker van het weer en zee gaan genieten. We hadden dit keer wel geluk want de zon scheen en het was rond de 35 graden dus kwam perfect uit. Ik wist dat ik me goed moest insmeren dus dat had ik maar eerst gedaan. Ik naar het strand gegaan waar ik met mijn vrienden lekker van het weer had genoten, zelfs iets te lang genoten want ik was verbrand. Dus als je een keer naar Australie komt dan heeft het geen zin om je 6 keer in te smeren wat ik had gedaan maar moet je heel erg goed oppassen. Maar wat ik die dag aan golven heb gezien was echt niet normaal. Ze zijn hier echt zo hoog en als je een beetje ver in het water gaat voor de golven, kan je helemaal meegesleept worden echt zo gaaf. Na het strand zouden we naar het 3 weekse durende festival gaan in Sydney. Ik ben daar heen gegaan met de mensen van mijn residentie en wat mensen van school. Omdat er op het festival niet heel veel meer te doen was waren we daarna naar de club/bar the three wise monkeys gegaan. Dat was echt de mooiste stapavond tot nu toe, en ik was aan het eind zo moe dat ik blij was dat ik in mijn bed lag.

En zoals elke morgen was ik zondag weer om half 10 op om aan het ontbijt te zitten, ik had daarbij hulp gekregen van het alarrm dat was afgegaan in de residentie door een paar meisjes die waarschijnlijk aan het fohnen waren onder het brandalarm. Maargoed naar een lekkere toast had ik met een fransman, zweed en zwitserse afgesproken om naar Manly te gaan en dus ook een bezoekje te brengen aan Opera House en de Harbour Bridge. Het weer was totaal niet goed dus dat kwam wel goed uit en ook weer niet want toen we op de ferry zaten naar Manly hadden we niet een goed en mooi zicht van het Opera House. Manly was wel mooi en had daar natuurlijk fish and chips gegeten want dat is wat alle toeristen daar doen. Hierna zijn we naar huis gegaan en hebben we een hele rustige avond gehad omdat iedereen moe was en we volgende dag weer vroeg opmoesten.

Maandag heb ik niet heel veel speciaals gedaan, dus zal die dag maar overslaan. Dinsdag was de dag dat ik moest verhuizen naar de andere residentie, waar ik nu zit. op het begin vond ik het dus niet echt relax om te gaan omdat ik net allemaal mensen had leren kennen in de andere residentie en een leuke kamergenoot had. Maar toen ik terugkwam van school en me kamer kreeg toegewezen was het allemaal wel te overzien. Heb nu een veel grotere kamer en een eigen bed ipv een stapelbed. Mijn nieuwe kamergenoot kende ik al en is echt zwaar aardig alleen communiceren gaat wat moeilijker want zijn engels is niet bepaald goed. In deze residentie ben ik ook al 2 nederlands meisjes tegengekomen waar ik die avond ook gelijk mee had afgesproken om samen te koken. EEn van de meisjes had de spullen al dus hoefde het alleen nog maar klaar te maken. Na een lekker maaltijd die bestond uit rijst en kip tandori ben ik daarna met een ander groepje naar de trade market gegaan waar elke dinsdag de wet suit contest is. Niet normaal hoeveel mensen daar waren voor een dinsdag. Echt een aanrader om heen te gaan als je hier komt. Dus na deze goede avond, was het al gauw weer woensdag. Het is niet normaal hoe snel de tijd hier gaat, dat merk ik ook als ik dit verslag aan het schrijven ben.

Gisteren moest ik zoals gewoonlijk weer naar school en heb ik weer een nuttige dag besteed aan Use of English wat toch altijd leerzaam en gezellig is onze klas. Na school was ik met een zwitserse jongen naar de supermarkt gelopen om daar boodschappen te doen voor die avond, want we hadden besloten om samen te koken. We hadden weer uitmuntend gekookt en kon mijn talenten weer even tevoorschijn halen die ik van mijn ouders heb gekregen haha. Toen was het alweer woensdagavond en dit is de avond doordeweeks om uit te gaan. Dus ik had al afgesproken met een groepje te gaan, het probleem was dat we met alleen maar jongens waren. Je komt deze tent alleen maar in als je met een meisje komt, dus elke jongen moet een meisje hebben. Dus wij allemaal rondvragen of ze met ons naar binnen wilde maar meer jongens dachten daar zo over dus hadden pech. Ik kende gelukkig het nederlandse meisje en wist dat zij ook ging met 2 vriendinnen dus hadden ik en een andere jongen toch nog geluk en een uurtje later dan gepland waren we dan eindelijk binnen. Het was jammer dat ddie andere jongens er niet in kwamen anders was het nog een mooiere avond geweest maar heb wel genoten deze avond.

En nu is het bij mij donderdag en moet ik mij gaan haasten nu om naar school te gaan want ik ben heel lang bezig geweest om dit te typen. Vandaag heb ik een rustig dagje en ga ik niet veel doen maar na school even kijken voor de duiken en even sporten denk ik, joggen want ik moet nog steeds een trainingspartner vinden om te tennissen hier. Ik probeer jullie zo snel mogelijk weer iets te laten weten maar kan niet zeggen wanneer want ben bijna nooit hier te vinden in de residentie.

ps ik probeer anders vanavond of morgen even wat fotos erop te zetten want heb er natuurlijk al wel een paar gemaakt.

  • 12 Januari 2012 - 00:00

    Kirsten:

    Like your new blog! Ben benieuwd naar de foto's. Blijf van die leuke verhalen schrijven, vinden we gezellig om te lezen. Liefs, xxxx

  • 12 Januari 2012 - 01:45

    Laura Vink:

    Hé Thom! Ik denk de laatste tijd vaak aan je, zou willen dat ik ook bij je in Australië was! Veel plezier! xx

  • 12 Januari 2012 - 04:25

    Cinn:

    Thommie!
    We need to Skype soon!!
    Ben blij om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt =D
    Heel erg veel plezier!
    xx

    cindyvankraaij.waarbenjij.nu

  • 13 Januari 2012 - 06:54

    Dirk:

    He Thom. Leuk verslag. Ik ben in India en ze zeggen hier dat je naar de test match moet gaan tussen India en Australie deze week. Cricket dus. Zijn ze hier en daar helemaal gek van en is volgens mij een leuke ervaring.

  • 13 Januari 2012 - 18:59

    Martine:

    Weer een leuke blog Thom! Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En ik ben jaloersssssssss 35 graden! Ik zit hier boven met een kacheltje te studeren omdat het hier gewoon wel koud is.. Ben benieuwd naar je foto's! Have fun!! xxxxxx

  • 14 Januari 2012 - 17:29

    Opa Harrie En Mieke:

    geweldig dat je zoveel plezier.en vrienden hebt. geniet van alle moois dat je op je pad tegen komt. Heel veel succes met je study. Nu nog heel veel groetjes van opa en mieke

  • 17 Januari 2012 - 19:52

    Jolijn:

    Heee Thommie!

    Jeej, wat een leuke blog weer :D Fijn om te horen dat je je zo vermaakt daar en al veel contacten hebt. Ik ben ook jaloers op dat lekkere weer!!
    We doen snel skypen!
    Geniet ervan :)

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2012

Laatste weken in Sydney

09 Februari 2012

Melbourne roadtrip

24 Januari 2012

zon, zee, strand en surfen

12 Januari 2012

eerste week

05 Januari 2012

eerste dagen in australie
Thom

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 26118

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: