Melbourne roadtrip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thom Schuite - WaarBenJij.nu Melbourne roadtrip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thom Schuite - WaarBenJij.nu

Melbourne roadtrip

Door: thomschuite

Blijf op de hoogte en volg Thom

09 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hee allemaal,

Het is alweer eventjes geleden dat ik een verslag heb geschreven en ik heb ook een heleboel meegemaakt dus ik zal nu 2 verhalen schrijven.

Laten we beginnen met de Melbourne trip want dit is echt het vetste wat ik tot nu toe heb gedaan. Het is alweer 2 weken geleden dat ik de trip heb gemaakt maar het was zo ontzettend gaaf. Ik en 4 vrienden hadden het al een tijdje in ons hoofd zitten en we we besproken dit ook met andere. Dus na overleg kwam het er op neer dat we met een groep van 10 waren. Het was toen dinsdag. Onze planning was dat we vrijdag zouden vertrekken en dan maandag weer terugkwamen, maar zo als wel vaker gebeurd hier viel het plan in duigen en kwam het er op neer dat we woensdag zouden vertrekken. Dus wij allemaal voor een auto zoeken, maar gelukkig hadden we een jongen bij ons die al een auto had gekocht( die hij de volgende week kon ophalen) en hij wist dat je ook bij die zaak autos kon huren. Dus de twee die de auto gingen huren zijn die woensdagmorgen de auto gaan huren, gelukkig met succes en wij zijn allemaal naar school gegaan. Het nadeel was dat ze de autos niet gelijk meekregen maar smiddags moesten ophalen, dus ik met een vriend van mee gegaan zodat wij op de terugweg met de navigatie konden werken omdat dit via de mobiel ging en dit niet in de auto zat. Daar geregeld dat we 2 bijrijders hadden en ja toen was het zover we waren gereed om te gaan althans we hadden de autos en hoefden alleen nog maar te pakken. Dus om 8 uur in de avond was het zover, we zouden de roadtrip gaan maken naar Melbourne. We hadden tenten bij ons dus als we geen hostel konden vinden hadden we altijd iets achter de rug. Maarja we moesten eerst nog maar is naar Melbouren rijden.We zouden de hele nacht rijden en de volgende ochtend rond 7 a 8 uur aankomen, gelukkig klopte alles en zijn we een keer doorgereden naar Melbourne en kwamen we op de juiste tijd aan. We hadden geen moeite met het vinden van een overnachting en hadden een perfecte locatie gevonden, namelijk midden in het centrum. Het probleem was alleen dat we pas om 2 uur in het hostel konden komen. Dus wij vantevoren naar het strand gegaan waar iedereen kon uitrusten van de nacht want bijna niemand had geslapen. Dit was trouwens een donderdag 26 januari wat betekent Australia Day. We zouden dit in het eind van de middag gaan vieren in het centrum. Het weer hier was geweldig dus daar hadden we geluk mee, ook omdat het weer in Sydney op dat moment heel slecht was en ze daar alleen maar regen hadden. Wij kwamen dan eindelijk om 2 uur aan in het hostel en hadden de nodige moeite gehad om een parkeerplaats te vinden. Toen iedereen uiteindelijk om 3 a 4 uur klaar was en we waren ingecheckt en al gingen we de stad in. Maar al gauw kwamen we tot de conclusie dat we toch echt naar de wedstrijd Federer-Nadal moesten gaan want dat is toch heel speciaal, niet iedereen wilde mee, dus hebben we de groepen opgesplitst en zijn we met 4 personen naar het Melbourne Park gegaan. We hadden helaas geen tickets voor de arena maar dat was ook wel heel prijzig, dus wij kaartjes gekocht voor het park en ja daar waren we dan in het park. Het was natuurlijk vet om te zien maar om 7 uur zou het spektakel beginnen want dan begon de wedstrijd. We hadden geluk en hadden al snel een goede plaats gevonden waar we konden kijken. Het was echt een ontzettende gave avond en het ging er fel aan toe bij het publiek, vooral vrienden van mij waren erg fel omdat ze uit zwitserland komen dus een erg grote fan zijn van federer. Jammer genoeg voor hun verloor federer en gingen we na 3 1/2 uur een tenniswedstrijd gezien te hebben naar huis om te slapen. Onderweg naar huis zijn we nog een andere jongen tegengekomen die uiteindelijk met ons nog 2 dagen zou meereizen.

De volgende ochtend om 10 uur opgestaan om te gaan sightseeing. Een deel van onze groep moest de autos op een andere plek zetten en wij gingen ontbijten en hadden afgesproken om te meeten op federation square, het grootste plein van Melbourne. Daar kwamen we elkaar rond een uur of 12 tegen en hebben vervolgens De royal botanic gardens en de grootste gebouwen gezien. Het was echt ontzettend mooi, ik zal de fotos zo snel mogelijk op de site en facebook zetten. 's Avonds hebben we gebbq en zijn we daar nog 7 mensen van school tegengekomen waar we vervolgens in de avond op een een groot scherm op het federation square djokovic-murray hebben gezien, na de wedstrijd was het alweer half 2 in de nacht en wilde een paar mensen nog uit maar hadden de meeste er voor gekozen om te gaan slapen omdat we de volgende dag naar de 12 apostels zouden gaan, een van de mooiste dingen hier in in Australie. Het was achteraf maar goed dat ik niet op sta was gegaan want de andere waren voor anderhalf uur gaan zoeken maar hadden niks kunnen vinden. De volgende morgen waren we om 10 uur allemaal klaar om te vertrekken naar de 12 apostels, het was een lange trip van 250 km maar we hadden een mooi uitzicht en de terugweg zouden we de great ocean road doen. We hadden een tussenstop gemaakt in een plaatsje met een schitterend uitzicht en zijn vervolgens door gegaan naar de 12 apostels. Dat was echt het meest schitterende en indrukwekkende wat ik tot nu toe heb gezien. Ik zal kort uitleggen wat het is. De 12 apostels zijn 8 grote stenen die in water staan, als je het hoort klinkt het niet bijzonder maar als je de fotos ziet en hoeveel mensen daar komen om te zien dan weet je het wel. Het heet de 12 apostels omdat er eerst 12 stenen stonden maar nu alleen nog maar 8 stenen. Na dit gezien te hebben zijn we naar een strand gegaan dat ligt op de great ocean road, het weer was alleen minder dus zijn er maar kort geweest alleen voor te kijken hoe het eruitziet. Vervolgens hebben we de great ocean road gereden wat echt mooi was om te zien, maar waar je alleen bijna geen fotos kon maken helaas. Toen we eindelijk thuis kwamen was het al behoorlijk laat en hebben we vlug wat gegeten en wat gedronken om hierna te kunnen slapen, want we zouden de volgende dag namelijk weer teruggaan omdat we de autos moesten teruggeven op maandag. De volgende dag was het weer weer helemaal goed en waren we klaar om terug te gaan, na een trip van 10 uur terug kwamen we om 7 uur 's avonda aan in Bondi. Het was echt een onvergetelijke trip. Ik heb die avond de finale nog met mensen van mij residentie gekeken in de lokale bar hier maar het was echt supergaaf om een roadtrip te maken naar Melbourne.

Ik moet nu eten en zal vervolgens een iets korter verslag schrijven wat ik vorige week heb gedaan en wat ik dit weekend ga doen. Maar nu wacht me een lekkere maaltijd risotto die mijn vrienden van de reisdentie hebben gemaakt.

  • 09 Februari 2012 - 09:47

    Martine:

    Altijd leuk om jou verslagen te lezen Thom! Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, het klinkt ook allemaal wel heel erg leuk! En dat weer, oh ik ben echt enorm jaloers, het is hier nog steeds vriezend. Helaas geen Elfstedentocht maar hopelijk wordt het hier dan maar snel warmer. Hopelijk was je risotto lekker, haha. Fijne avond nog, ik ga nu lekker mijn eerste college van vandaag volgen, mijn dag begint net, zo raar haha!

    Nou Thom, geniet ervan! xxxxxxx

  • 10 Februari 2012 - 13:39

    Anique:

    He thom we hadden natuurlijk alles al gehoord, ik ben wel bang dat als je terug komt een cursus nederlands moet gaan volgen !!!!!blijft wel leuk om je enthousiasme terug te zien in je tekst.
    Kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2012

Laatste weken in Sydney

09 Februari 2012

Melbourne roadtrip

24 Januari 2012

zon, zee, strand en surfen

12 Januari 2012

eerste week

05 Januari 2012

eerste dagen in australie
Thom

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 26118

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: