zon, zee, strand en surfen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thom Schuite - WaarBenJij.nu zon, zee, strand en surfen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thom Schuite - WaarBenJij.nu

zon, zee, strand en surfen

Door: thomschuite

Blijf op de hoogte en volg Thom

24 Januari 2012 | Australië, Sydney

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslag heb getypt maar ik heb het gewoon te druk om een nieuw verhaal te schrijven. Ik heb weer allerlei leuke dingen gedaan zoals een bbq op het strand met mijn school en op stap gegaan naar een bar/club waar je ook karaoke hebt. Heb daar flink kunnen lachen om de mensen die mee waren want die moesten natuurlijk weer een liedje doen haha. Verder hebben we op maandag een restaurant/ irish pub gevonden waar we kunnen eten voor maar 6 dollar, eindelijk een keer iets goedkoops wat ook lekker smaakt. Gisteren waren we daar dan ook weer heen gegaan en hadden we een steak gegeten met een biertje erbij.

Maar zoals de titel zegt heb ik ook voor eerste gesurft hier in Australie. We hadden namelijk een surfkamp dit weekend. We vertrokken vrijdag om kwart over 5 om de trein te pakken naar centraal station. We zouden namelijk om kwart over 6 de bus moeten hebben. Wij hadden een brief meegenomen waar me moesten zijn, alleen waren weer zo stom geweest om verkeerd te lezen, want kwamen in een bar terecht waar je na afloop van het kamp wat gratis kon drinken en een hotdog kreeg. Dus wij kwamen daar met een groep van 12 man vrolijk binnen en zij dachten dat we de groep waren die terugkwamen van het surfkamp. Dus wij kregen een gratis hotdog en een paar gratis biertjes en hadden de tijd helemaal niet in de gaten. Dus het was op een begeven moment half 7 toen we toch maar is besloten om naar boven te gaan en kijken waar onze bus was. Stond daar een jongen op ons te wachten en hij zei dat de bus al een kwartier stond te wachten, was dus al een goed begin. Maar wij bus in en uiteindelijk vertrokken we dan om 7 uur a kwart over 7. We zouden onderweg even stoppen voor een klein half uurtje om wat te kunnen eten en drinken. Na de stop en de busreis, ik zat tijdens de busreis langs een indonesier wat wel gezellig was en waar ik de hele tijd mee heb gepraat onderweg, kwamen we dan eindelijk om 10 uur aan op het kamp. Een korte uitleg en toen moesten de kamers verdeeld worden. Ik sliep op de kamer bij 3 jongens van mij school en 2 onbekende. De ene was maar een stille en zei bijna niks en ging meer met andere mensen om maar de ander was wel gezellig en aardig. Die avond nog wat gedronken en niet al te laat naar bed gegaan want we moesten de volgende morgen alweer om 7 uur eruit. Wij om 7 uur eruit maar allemaal natuurlijk kei moe omdat we er normaal nooit om 7 uur eruit moeten. We hadden een half uur om te ontbijten en dan zouden we onze wet suiten moeten passen en aantrekken zodat we om 8 uur gereed waren om te lopen naar het strand. Iedereen was op tijd klaar om te gaan en ik was al weer fit om te gaan surfen, want ik had er onwijs veel zin in. Dus wij naar het strand waar we een surfbord kregen dat onwijs groot was, maar dit is juist de bedoeling omdat je dan gemakkelijk op het bord kan staan. Toen waren we dan eindelijk op het strand en kon het beginnen, we hebben die ochtend de basis stof geleerd en heb die ochtend al een paar keer kunnen staan op het bord. Toen zijn we naar het kamp teruggegaan waren we sandwichen als lunch hadden wat echt lekker was. Vervolgens zijn we om 1 uur weer terug naar het strand gegaan en hebben daar weer 2 uur gesurfd en daar weer veel kunnen staan. Het weer was deze dag echt perfect om te surfen. De zon scheen bijna niet maar dat was ook beter want golven waren beter. Vervolgens kwamen we terug op het kamp waar we een paar zwitserse kaartspellen hebben gedaan en toen hadden we een bbq wat echt ontzettend veel was maar wel lekker. Dus na een goed diner zat ik goed voel en gingen we wat drinken in een bar. Kwamen laat thuis en ben vervolgens maar gaan slapen omdat we natuurlijk de volgende dag weer vroeg op moesten. Volgende dag hebben ik leren sturen tijdens de surfkamp en hebben ze ook een filmpje gemaakt waar je mij ook op ziet in de eerste paar seconde. Hier is de link:http://www.youtube.com/watch?v=rHKe92p5Pcc&sns=fb
Na de surfles wat heel moeilijk was omdat de wind zo stond dat het heel moeilijk was om een golf te pakken want de golven komen snel achter elkaar. maar het is me een paar keer gelukt gelukkig. Toen kwamen we terug op het kwamen hebben we daar hamburgers als lunch gehad en smiddags nog een korte theorieles zodat we weten wat de regels van de zee zijn, haha klinkt vrij mysterieus maar is wel handig om te weten als je geen klap in je gezicht wilt krijgen van een andere surfer omdat je hem de hele tijd blokt. En toen was het alweer tijd om de bus naar huis te pakken, maar voordat we gingen hebben we nog een shirt en een pet gekregen dus dat was wel gaaf. Bus terug naar huis was ik vrij moe dus heb ik veel geslapen en toen we weer in Sydney gearriveerd waren, gingen we eerst nog naar de scubabar waar we dus die vrijdag ook al waren geweest voor een paar biertjes en pizza. We zagen op tv dat federer zou beginnen met spelen, dus hebben we snel de trein naar huis gepakt en heb ik nog even met mensen van de residentie de wedstrijd gekeken en toen vond ik het wel mooi geweest en ben ik lekker gaan slapen.

Het was al met al een schitterend en zwaar leuk weekend waar ik ook nog eens heb leren surfen en nieuwe mensen heb leren kennen. Nu is het voor mij alweer tijd om naar school te gaan dus kan ik alweer geen fotos erop zetten maar ik probeer dit echt na school te doen want heb ze al wel op de pc staan en dan kan ik jullie hopelijk mijn fotos laten zien die ik heb gemaakt want er zijn er ook nog een aantal van anderen die ik moet krijgen omdat die gewoon zwaar vet zijn. dus ik hoop dat jullie ze krijgen en dan zien jullie ze hopelijk snel verschijnen. Ik ga nu weer naar school, het weer is deze week niet al te best en het is deze week australia day, dus hopen dat het dan wat beter is. Ik probeer weer snel iets van me te laten horen maar kan het niet met zekerheid zeggen.


  • 23 Januari 2012 - 23:12

    Judith:

    Hee Thom, jeetje al die verslagen van jou maken mij wel heel erg jaloers hoor, want ik zit hier in het regenachtige Nederland te blokken voor de laatste dag van mijn toetsweek. Ben echt benieuwd naar je foto's! Ook al heb ik er al een paar op facebook langs zien komen. Blijf lekker genieten! Liefs, x.

  • 24 Januari 2012 - 09:05

    Elly De Bruijn:

    Lieve Thom. Kei gaaf dat je het zo leuk hebt en dat je er ook nog veel van opsteekt. Grtz. en Hug.

  • 24 Januari 2012 - 16:42

    Anique:

    He Thom leuk om even te lezen had natuurlijk al wel het een en ander gehoord. Wedstrijd Nadal Berdych was vandaag erg vet heb je die gezien spannend !!!! ik had bardienst bij HTC maar kon toch wel wat zien. Rafa ligt nu op mijn voeten op de bank. Misschien toch nog finale kijken in Melbourne.
    Ik ga nu maar koken en vanavond strijken schilt niets heb nog net zoveel dan als jij thuis was. Geniet donderdag van Australien day en Melbourne daar is het weer wel veel. Beter dan in Sydney.
    Kus mam

  • 25 Januari 2012 - 19:14

    Jolijn:

    Superleuk, weer een blog! :) Zo te horen vermaak je je nog steeds supergoed! Je maakt echt zoveel dingen mee daar, echt super gaaf. Blijf vooral genieten, dit is de ervaring van je leven! :)

    Liefs! xxxx

  • 05 Februari 2012 - 14:08

    Robert & Joyce:

    Hey Thom,

    Ruim een maand in Australië; time flies when you're having fun!!! En volgens ons lukt dat prima daar. Als we de verhalen zo lezen - en natuurlijk ook horen - geniet je volop! Wel opvallend veel zaken die met een "S " beginnen: Snel ontbijten, school + studeren, stappen, surfen, stedentrip (Melbourne), scuba-diving, sun-tan (sun-burn, sun too hot!), samen met vrienden op stap, slapen en weer studeren natuurlijk ;) . We kijken weer uit naar je volgende reisverslag!

    Groetjes, Robert & Joyce.

  • 06 Februari 2012 - 16:18

    Laura :

    IK MIS JE THOMMIE

  • 10 Februari 2012 - 18:19

    Carl:

    Nou Thom zo te zien is het lekker weer kan niet wachten totdat het hier bij ons in NL ook mooi weer is.Hier is het koud en koud en zeker bij van de Maat hahahaha je zal het nog wel herrinneren Ferry is nu constant de lul die moet heel de tijd naar van de Maat koud he.Nou je zal het wel druk hebben ik dacht laat ik even iets van mij horen.Nou heel veel plezier daar in Australia en good luck with your English and keep up the good work.

    Kind Regards Carl from NL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2012

Laatste weken in Sydney

09 Februari 2012

Melbourne roadtrip

24 Januari 2012

zon, zee, strand en surfen

12 Januari 2012

eerste week

05 Januari 2012

eerste dagen in australie
Thom

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 1942
Totaal aantal bezoekers 26117

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: