eerste dagen in australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thom Schuite - WaarBenJij.nu eerste dagen in australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thom Schuite - WaarBenJij.nu

eerste dagen in australie

Door: thomschuite

Blijf op de hoogte en volg Thom

05 Januari 2012 | Australië, Sydney

Ik ben er dan eindelijk. Na een ontzettende lange vlucht. De vlucht was echt ontzettend lang. Ik vertrok op 1 januari om half 11 's avonds. En na 10 uur vliegen kwam ik dan eindelijk aan in Beijng, waar ik 3 uur moest wachten om door te kunnen vliegen naar Ghanghzou. In Ghanghzou aangekomen moest ik nog flink haasten om het vliegtuig te pakken naar sydney. En omdat ik het vliegveld niet kende en ze alles controleren had ik niet eens tijd om iets anders te doen dan het vliegtuig zoeken.

Na de lange vlucht naar Sydney was ik er dan eindelijk en zou ik vanuit het vliegveld gebracht worden naar mijn hostel. Het enige probleem was dat ik mijn chauffeur niet kon vinden. Dus heb daar een kwartier rondgelopen en heb dan eindelijk gevonden, want hij bleek aan de andere kant te staan.

Het begon al goed toen ik de auto wilde stappen, want wilde gelijk aan de rechterkant instappen, maar ze rijden hier aan de linkerkant zo dat was even wennen. Aangekomen in het hostel met schitterend weer, heb ik de omgeving even gecheckt en voor de rest wat bijgeslapen die dag.

Ik merk dat het al een lang verslag is dus ik probeer het vanaf nu iets korter te maken. Na een lange nachtrust was ik weer redelijk fit. Ik moest ook wel want ik moest naar school om een test te maken. Maar voordat ik naar school ging had
ik eerst nog een lekker ontbijt. Het is hier gebruikelijk om smorgens een lekkere toast te eten en allerlei koekjes. Toen was het tijd om naar school te gaan en de test te maken. Die ging redelijk goed en na de test moest ik gelijk door naar de lessen. De lessen zijn tot nu toe nog een introductie, maar we leren al veel. en moeten elke dag naar de lunch een examenonderdeel maken. Na de eerste dag school had ik al wat zwitserse mensen leren kennen waarmee ik wat was gaan drinken en die avond ook mee op stap ben gegaan. Was echt een zwaar gave club waar we heen waren geweest. Het had drie verdiepingen, alleen het is hier heel duur dus dat is wel het nadeel.

Gisteren had ik weer een schooldag en ben ik daarna naar het aquarium geweest wat echt zwaar gaaf was om te zien. Ze hadden er van allerlei soorten beesten maar de haaien waren toch wel het gaafst om te zien. Niet normaal hoe groot die waren. Na het aquarium waren we nog wat gaan drinken en eten met de jongens waarmee ik erheen was gegaan en ben ik vervolgens terug naar mijn hostel gegaan waar ik nog wat biertjes heb gedronken met mijn huisgenoten.

En nu zit ik hier om half 10 dit verslag te schrijven en is het voor mij tijd om naar school te gaan. Ik zou het volgende keer iets korter houden maar blijf jullie allemaal wel op de hoogte houden. Slaap lekker allemaal want voor jullie is het al tijd om te slapen, terwijl voor mij de de dag begint.

Jullie krijgen van mij allemaal de groeten uit het zonnige Sydney.


  • 05 Januari 2012 - 23:04

    Kirsten:

    Fijn dat het allemaal zo goed gaat met je schat! Je bent volop aan het genieten als ik je blog zo lees. Leuk dat je al veel contacten hebt gelegd met de Zwitserse boys. Is een drankje echt duur in zo'n gave club? Succes op school vandaag en have fun als je naar het strand gaat en opstap! Ik spreek je snel lieverd! Ik ga hier nu lekker slapen. Dikke knuffels uit het koude, winderige en natte kikkerlandje! xxxx

  • 05 Januari 2012 - 23:26

    Dirk:

    Klinkt goed. Veel plezier dit weekend in down town Sidney. Hier is ook ook goed surfweer. Het waait verschrikkelijk. En de helft van NL staat op het punt te onderstromen. Enjoy en de groeten aan je nieuwe vrienden.

  • 05 Januari 2012 - 23:27

    Mam:

    Ha die Thom, goed dat je al snel gewent bent en nu de rest. Morgen is het vrijdag en dan ben je waarschijnlijk vrij of niet?
    Zoek die duikschool dit weekend en regel de surf cursus dan heb je dat gehad. Zorg ook dat je mobiel bereikbaar wordt.
    Ik ben vanavond naar de zwaan geweest en heb natuurlijk de code voor jouw whatsap weggeknikkerd gelukkig dat de rest vande mannen thuis wat handiger zijn en dat wel zullen herstellen. Ik heb nu mijn nieuwe mobiel van je vader gekregen met een mooi hoesje toch wel lief en dan kunnen we zo communiceren als we de goede nummers hebben.
    Ik mis je nu wat minder omdat ik weet dat je het nu naar je zin hebt.
    Ik zal je nog wat foto's sturen via je mail van je vertrek en oud op nieuw.

    dikke kus van mama

  • 05 Januari 2012 - 23:30

    Bob:

    Fuck yeah

  • 05 Januari 2012 - 23:43

    Michelle:

    Leuke blog!:D en ze hoeven helemaal niet korter hoor! (van mij iig niet:p) is juist fijn om te lezen dat t goed met je gaat en je je nu al zoveel vermaakt!:D
    Heel veel plezier nog! xxx

  • 06 Januari 2012 - 13:01

    Oma Elly:

    Fijn dat je al aan het pionieren bent en "vrienden" krijgt. Geniet er maar van. En probeer zoveel mogelijk uitdagingen aan te gaan.
    Liefs, Oma

  • 06 Januari 2012 - 15:53

    Caroline:

    He Thom, logboek goed bijhouden leuk voor later en omdat je nu toch midden in jouw "dreamtime" zit, schrijf meteen in het Engels! Wedden dat je over een week in het Engels droomt....
    P.s. Heel duur kan ook zijn voordeel hebben, haha. Have fun!!

  • 06 Januari 2012 - 19:14

    Jolijn:

    Heee Thommie!

    Superfijn om te horen dat je goed bent aangekomen! :) Dat de reis echt lang duurde, geloof ik heel goed!
    Je hebt al een hoop gedaan voor tijd die je daar bent zeg! Ook fijn dat je al meteen leuke contacten hebt daar :)

    Nou Thommie, geniet er van daar! Maar volgens mij gaat dat helemaal goedkomen :)

    O en trouwens, Michelle heeft helemaal gelijk! Je blogs zijn zeker niet te lang! ;)

    Xxx

  • 07 Januari 2012 - 11:49

    Ronald:

    Hey mate, alles ok daar.
    Ben jaloers op je, zoveel te zien en te doen Down Under.
    Geniet ervan en laat af en toe wat foto's zien.
    Gr. Ronald

  • 07 Januari 2012 - 17:15

    Martine:

    Hee Thom!
    Fijn om te horen dat het zo goed met je gaat en dat je het nu al naar je zin hebt! Leuk dat je leuke huisgenoten hebt waarmee je leuke dingen kunt doen en lekker kunt stappen! Verder heel veel succes op school! Vind het leuk om je blogs te lezen en ze hoeven idd echt niet korter hoor! Geniet ervan! xxxxxx

  • 07 Januari 2012 - 22:58

    Daaaaan:

    Hi Big Brother
    Zo te horen gaat het daar helemaal goed. Is wel dik om daar lekker in Australie te zitten en ik hier in dit kut landje. Had al gehoord dat je opstap bent geweest. Dat is ook wel fijn dat je daar meteen maten hebt gemaakt. Ik hoop dat je daar nog een mooie tijd te gemoet komt lekker op dat surfplank en dan mij het kunnen leren ;) dat zou ik wel tof vinden. Dan ook nog eens daar gaan duiken. Wat zeker super vet gaat worden. Overmorgen mag ik weer lekker naar school ;( ik wens jou nog leuke tijd jongen. Wel anders hier zonder jou. Ik mis je
    Xxx Daan

  • 08 Januari 2012 - 15:21

    Alex:

    maatje veel plezier daaro! volgens mij kom je helemaal nooit meer terug zo te horen ;) super vet!

  • 08 Januari 2012 - 21:43

    Robert:

    Hey Thom,
    Goed bezig daar Down Under!
    Je hebt in één week tijd al bijzonder veel ondernomen! En als je gaat duiken let dan wel even op "The Great White" ;) Die komt meestal van links (of was het nou rechts?). Nevermind have fun!!

  • 10 Januari 2012 - 15:55

    Anja Sanders:

    Hoi Thom, Het gaat goed met je lees ik zo, dat wordt een mooie tijd daar, ik blijf je mee volgen. Lieve groet tante Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2012

Laatste weken in Sydney

09 Februari 2012

Melbourne roadtrip

24 Januari 2012

zon, zee, strand en surfen

12 Januari 2012

eerste week

05 Januari 2012

eerste dagen in australie
Thom

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 26118

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: